2 spel

 

B1: spel

Je moet volgens de exameneisen aan een aantal spelen mee kunnen doen. Hier vertellen we er meer over.

B2: turnen

Turnen is een klassiek onderdeel van ons vak. Vroeger was ons vak erg op turnen gericht.

B3: bewegen op muziek

Heerlijk toch. Bewegen op muziek is een vorm die geweldig populair is. Muziek zet je als het ware vanzelf aan het bewegen.

B4 atletiek

Naast turnen is dit het tweede klassieke onderdeel van ons vak. Atletiek heeft - mede door de Olympische Spelen - een unieke positie.

B5: zelfverdediging

In dit gedeelte vertellen we meer waar het bij zelfverdediging om gaat.

B6: keuze activiteiten

Je mag ook bepaalde keuzes doen. Hier vertellen we er meer over.

keuze individueel/team

Je kunt als sporter ook individueel actief zijn. 

keuze: wat past bij mij?

Als je moest kiezen... hoe kies je dan?

Mobirise

honkbal: voorbeeld van een slag- en loopspel

Kennismaken met allerlei sporten en bewegingsvormen

Tijdens de lessen maak je met allerlei sporten kennis. En naast die sporten maak je kennis met een veelheid aan bewegingsvormen. Bijvoorbeeld vormen die je bij atletiek tegenkomt.

Hier een foto van een “slag- en loopspel”. Bekende slag- en loopspelen zijn honkbal en softbal. En bekende doelspelen zijn: voetbal, hockey, handbal. Terugslagspelen zijn o.a. badminton en tennis.
.
Het gaat er niet om dat je nu allerlei theorie moet leren maar wel dat je tijdens de lessen leert:
– wat een bepaald spel of bewegingsvorm inhoudt;
– hoe de meesten zo’n spel of bewegingsvorm ervaren;
– hoe een spel gespeeld wordt en wat het belang van de spelregels is;
– of er speciale bewegingen zijn die je onder de knie moet krijgen;
– wat er geregeld moet worden als je bijvoorbeeld een bepaald spel wilt spelen;
– waar je in het bijzonder op moet letten als het om veiligheid gaat;
– waar je als scheidsrechter mee te maken krijgt als je een spel leidt.

Hier nog een impressie uit Curaçao.

<<<


<<<


Merk op hoe de jonge spelers zijn beïnvloed door "hun helden".

Made with ‌

WYSIWYG HTML Editor